Příjemnou noc, je pátek 7.8.2020, 3:13. Dnes má svátek Soběslav, zítra Roman.
Detail

KORONAVIRUS A JÁ

2020-06-03 12:50:36 | ZŠ Kovářov ©

To, jak žáci 2. stupně prožívali (a stále ještě prožívají) období uzavření školy a šíření celosvětové pandemie koronaviru, jsme zjišťovali v občanské výchově. Všichni druhostupňoví žáci mohli využít formu volného vyjádření přes Google učebnu a většina z nich byla velmi upřímná a otevřená. Nahlédnout do světa teenagerů necháváme prostřednictvím průřezového výběru z odpovědí:

KORONAVIRUS A JÁ

1. Jak jsi prožíval/a (třeba se to i měnilo) to, že nemůžeš chodit jako obvykle do školy?
• Z jedné strany jsem ráda, že nechodím do školy, ale z druhé strany pro mě bylo nebo ještě někdy je těžké se k tomu učení dokopat.
• Ze začátku jsem to brala jako prázdniny, ale potom bylo dobře, že jsme dostávali úkoly přes učebnu, protože mě to nebavilo být tak dlouho bez učení.
• Prožíval jsem to docela v pohodě. Pro mne byl asi nejhorší ten začátek, kdy se nemohlo sportovat, ale jinak docela v klidu.
• Podle všech dat jsem věděl, že se to stane. Netušil jsem, že už 10. 3., ale je dobré, že vláda zakročila takhle rychle a brzo. Kdyby zavřeli školy o 2 týdny déle, bylo by o několik nakažených více, než je teď.
• Ze začátku jsem strašně chtěla zpátky do školy a aby se všechno vrátilo do normálu. Když ale uvolnili už většinu zákazů, tak už jsem si docela zvykla a do školy už se mi nějak nechce.
• Já hraju počítačové hry, takže jsem zvyklý na celodenní sezení u počítače, ale stejně mě mrzí to, že jsme deváťáci a nemáme moc možností se řádně a důstojně rozloučit a vidět se taky s lidmi mimo naši třídu.

2. Měl/a jsi nebo máš strach či obavy? O koho, o co nebo z čeho?
• Měla jsem strach, aby to babička s dědou koronavirus nechytli. Oni pořád někam jezdili.
• Ze začátku všichni všechno hrotili, vykupovali mouku a těstoviny. Na internetu všichni šíleli, tak nás to nutilo se bát, ale přitom to nebylo tak strašné.
• Ani ne, já to beru tak, že to je taková lepší chřipka.
• Mám takový špatný pocit, že se už nevrátíme do normálního života jako dříve. A hrozně mě to trápí. Taky jsem měla strach, že nebudou letní tábory, protože jsem se tam dostala opravdu náhodou a celý rok jsem se na něj těšila.
• Mám strach, že někdo z naší rodiny to chytne a umře.
• Bojím se, že přijde další vlna korony a budeme muset být třeba až do konce roku doma.

3. Přinesla ti doba koronavirová něco dobrého, užitečného nebo naučil/a ses něco nového?
• Naučila jsem se více dobrého než zlého, např. každé ráno si dávám zdravou snídani.
• Zlepšila jsem se ve vaření a pečení. Úklid mi stále nejde, ale hlavně jsem se naučila, že je důležité držet při sobě za jakékoliv situace.
• Tak určitě si budu více vážit všeho, co mám. Naučila jsem se např. každý den snídat, mám konečně čas si vyklidit všechny skříňky a šuplíky v pokoji a taky jsme vymalovali obývák.
• Naučila jsem se jezdit na pennyboardu a máme lepší vztah se sestrou.
• Naučila jsem se spolupracovat se svým počítačem, který občas spolupráci odmítal.
• Naučila jsem se hlavně žít sama se sebou. Hodně dobré bylo i to, že jsem každý den s bratrancem a díky tomu máme mnohem lepší vztah než předtím. Hodně jsme teď celkově s rodinu, opékáme buřty, chodíme na procházky a tak.

4. Co ti naopak doba koronavirová nenávratně vzala, o co jsi přišel/přišla?
• Měla jsem jet do Švýcarska a tam jsem se hrozně moc těšila.
• Super zážitky na hasičských soutěžích. Nebo oslavy babičky a mých narozenin.
• Pár přátelství… jak jsme se nemohli moc scházet, tak jsem si uvědomila, že hodně lidí si hraje na velké kamarády, a přitom to tak není.
• Dobrý vztah s rodiči, už si dost lezeme na nervy.
• Štve mě, že se nepořádají kvůli koroně festivaly a tyhle akce.
• Nemohli jsme chodit do školy a „normálně žít”, měli jsme furt nějaké omezení.

5. Jak hodnotíš online výuku v době koronaviru, co se ti na ní líbilo, co nelíbilo a proč?
• Líbí se mi, že ten úkol nemusíme odevzdat hned (např. můžeme ho odevzdat třeba v 15:00).
• Na online výuce jsem moc neměla ráda videohovory, protože nerada mluvím před kamerou.
• Nelíbilo se mi, že těch úkolů bylo jakoby víc, protože jsem u toho strávila 3 hodiny. A líbilo se mi vstávání později, protože jsem po ránu ve škole byla nevyspalá.
• Online výuka je dobře vymyšlená, ale chybí mi to konzultování s učitelem a kamarády.
• Za mě určitě super. Učitelé se velmi snaží, a kdybychom něco potřebovali nebo si s něčím nevěděli rady, tak se jim můžeme ozvat a jsem za to vděčná. I za ty učitele, co na naší škole máme.
• Hodnotím ji 10/10, mě se to líbilo, bavilo mě to. Mohla jsem si jet vlastním tempem. I hodně učiva, co jste nám jako učitelé posílali, jsem pochopila rychleji než ve škole. Líbily se mi hodně videokonference.

6. Co by si škola měla ponechat z online výuky i v době, kdy budete zase chodit do školy?
• Když někdo potřebuje pomoci, tak by se mohly nechat ty videokonference.
• Google učebnu! Můžou se v ní např. dělat domácí úkoly.
• Kdyby někdo byl dlouhodobě nemocný, tak by se to hodilo, aby se úkoly nedoháněly později.
• Upřímně moc nevím.. Ve škole mi to vyhovuje víc než takhle online, takže za mě asi nic…
• Hodnocení, protože teď mám většinou samé jedničky.
• Že jsou učitelé takový hodnější a úplně jiný než ve škole. Dobrou náladu!






Autor: ZŠ Kovářov ©

Kontakty
Obec


Základní škola Kovářov
okres Písek
příspěvková organizace
Kovářov 80
398 55




Ředitel školy: Mgr. Libor Mandovec

tel. ZŠ: 382 594 118
tel. ŠJ: 382 594 215
e-mail: zs.kovarov@volny.cz

Id schránky: 6s7mnrg

identifikátor: 650 039 611
IČ: 70 98 62 74
zřizovatel: Obec Kovářov

Bakaláři

Bakaláři
Program pro školní administrativu

Testování ALF

Testování
Program pro online testování žáků

Nenech to být

Nenech to být
Upozornění na šikanu

Foto
Nahrajte si Flash Player, pokud chcete vidět více.
Další fotogalerie..
Certifikáty
www.zskovarov.cz
© Základní škola Kovářov
Právní doložka
Editace